2014. április 28.

Egy kis Könyvfesztivál

Ritkán szoktam kihagyni a könyves fesztiválokat, és ez alól nem volt kivétel a XXI. Nemzetközi Könyvfesztivál sem. A szombatra tervezett látogatást egyéb programok miatt halasztani kellett, de vasárnap már semmi nem állt az utunkban. Reménykedtem abban, hogy nem lesz olyan tömeg, de bizony sokan voltak, akik szintén ezt a napot választották egy kis szellemi kiruccanáshoz, így aztán akadt olyan stand, amelyet alig lehetett megközelíteni, de olyan is, ahol egész kényelmesen nézelődhetett az ember. 

Az utóbbi időben eléggé szemmel tartottam az új megjelenéseket, úgyhogy a kínálat nem okozott meglepetést. Listát nem állítottam össze, így csak ráérősen bóklásztam a standok között (nem hinném, hogy túl sokat kihagytam volna), és ezt is, meg amazt is kézbe vettem, bele lapoztam, de a legtöbbet visszatettem, és mentem tovább.  Az igazság az, hogy az elmúlt hetekben nagyon sok olyan könyv jelent meg, amely felkeltette az érdeklődésemet, úgyhogy nehéz helyzetben találtam magam, amikor választásra került a sor. Mindet képtelenség lett volna megvenni, emellett meg mostanában eléggé elkényeztettem magam a 30-50% -os kedvezményekkel, úgyhogy a  20%, ami alapjában véve jellemző volt a kiadóknál (bár akadt 25-30% is, de elvétve), az nem tűnt annyira vonzónak. Persze ez nem jelenti azt, hogy egy félnapi bámészkodást követően üres szatyorral tértünk volna haza. A választott kötetek közül csak kettő idei megjelenés, a többi tavalyi, vagy még régebbi, és többségük a kaland/krimi gyűjteményünket gazdagítja. 



James Forrester történelmi krimije, a Megszentelt árulás, az eddig olvasott, de most éppen szünetelő sorozataimat hivatott pótolni. Tudom, hogy C. J. Sansom Shardlake-sorozatában egyelőre nem várható új kötet, az író egyéb terveivel van elfoglalva, de remélem, hogy a sorban az utolsó Gordianus kötet Steven Saylor tollából  idén olvasható lesz magyarul, azonban addig is megpróbálkozom Forrester könyvével, ami a megjelenése óta trilógiává nőtte ki magát, szóval itt lehet folytatásra számítani. Mindketten olvassuk Jack McDevitt Alex Benedict-sorozatát, így aztán csak idő kérdése volt, hogy mikor szerezzük be a tavaly megjelent Tűzmadár címűt. Ezzel a kötettel a magyar fordítások utolérték az angol kiadásokat, mert a következő Alex Benedict-Chase Kolpath történet csak az idei év vége felé jelenik meg. Jacqueline Winspear detektívregény-sorozata, amelynek főszereplője Maisie Dobbs, régi kívánságlistás volt nálam. Jó ideje szemezgettem az angol kiadással, de mégis csak jobb, hogy magyarul olvashatom. És még egy sorozatnyitó kötetre szert tettünk (nem mintha nem lenne már így is elég belőlük), a London folyóira, ami alig pár hete jelent meg. Remélem jó döntés volt, amikor erre az urban fantasyba oltott krimire esett a választásom, és olyan fantasztikus élményben lesz majd részem, ahogy azt sokan állítják. A szerzeményeink kakukktojása a többihez képest, és amely utolsónak érkezett, az Shannon Hale romantikus története a hamis austeni világba tett kiruccanásról, az Austenland, Vakáció Mr. Darcyval.


Talán furcsán hangzik, de hazafelé már volt egy listám (ha csak képzeletbeli is), amire szépen sorban felraktam azon kötetek címét, amelyeket sikerült kézbe venni, és amelyek megerősítettek azon kívánságomban, hogy nekik a polcunkon a helyük. És tudom, hogy lesznek még szép számmal akciók, és akkor az én listám is lassan apadni fog, de addig is, jobbnál-jobb kötetek várnak rám, csak a győzzem idővel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése